اداره تداركات-صفحه اصلي

بازدید: 17061



  

 

 

معرفی اداره

معرفی اداره تدارکات دانشگاه

 

خرید و تدارکات یکی از قدیمی ترین فعالیتهای سازمانها برای دستیابی به اهداف است. مقصود از خرید، تنها برآوردن نیازمندیها نیست، بلکه هدف از خرید، دستیابی به اقلام مورد نیاز ، طبق زمانبندی و کیفیت مورد نیاز است.

اهمیت دیگر فرآیندهای خرید و تدارکات از آنجا ناشی می شود که خرید و تدارکات در رابطه مستمر و دائمی با تمامی بخشهای سازمان، از جمله: مالی، انبارداری، پرسنلی، تولید، تعمیر و نگهداری، طراحی و تحقیق و توسعه، مهندسی و ... بوده، رابطه کاری کم و بیش فعالی با تمامی ارکان سازمان دارد.

  بخش خرید و تدارکات از فرآیند تهیه تا توزیع کامل تجهیزات و ملزومات و خدمات پس از فروش را در بر میگیرد .

  هدف:

هدف اصلی این واحد مدیریت خرید است و عملکرد صحیح آن باعث پیشرفت سازمان در جهت مطلوب می باشد. تلاش کلیه همکاران این واحد انجام فرآیند خرید به نحو مطلوب با در نظر گرفتن ۵ اصل (کیفیت مطلوب، مقدار مناسب، قیمت مناسب، منبع مناسب و زمان مناسب) می‌باشد.

وظایف:

۱) پیش بینی خرید اقلام مصرفی و غیر مصرفی مورد نیاز ستادی و واحدهای تابعه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته

2)  فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

3)  تهیه بانک اطلاعات از فروشندگان اداره تدارکات به عنوان یکی از ادارات زیر مجموعه مدیریت پشتیبانی می باشد که از اهم وظایف و مسئولیتهای آن میتوان و پیمانکاران جهت جایگزینی مطمئن برای عرضه کالاهای انحصاری

4)  سرعت عمل و دقت نظر و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی وپیش بینی نشده

5)  شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبرد آن با هماهنگی مقام

6) مدیریت خرید، جهت بهره وری و کاهش هدر رفت اعتبارات و موجودی ها در انبار سازمان

7) بهبود و توسعه سیاست ها و روش های خرید جهت رسیدن به اهداف با کمترین بهای ممکن

8) برقراری روابط مداوم و سالم با فروشندگان جهت خرید عاقلانه و رقابتی

9) آموزش اصول وروشهای فرآیند خرید کالا  به کارپردازان واحدهای تابعه

10) برگزاری استعلام بهای خرید کالا پس از تأمین اعتبار

11) تشخیص و تعیین مبلغ  تنخواه گردان جهت کارپردازان حوزه ستادی

12) بررسی اسناد مربوط به خرید و تطبیق با آئین نامه مالی معاملاتی دانشگاه

13) برنامه ریزی و هماهنگی تهیه کالاها، ملزومات و وسایل موردنیاز واحدهای ذیربط

14) مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی

15) تهیه و ثبت فرم های مالیاتی جهت ارائه به اداره امور مالیات

1۶) برنامه ریزی، نظارت و مدیریت بر هزینه های انرژی و ارایه راهکارهای کاهش هزینه

1۷) مشارکت در تدوین شاخص ها و چک لیست های نظارتی واحدهای تابعه

1۸) تهیه بانک اطلاعاتی پرسنل تدارکات واحدهای تابعه

معرفی کارکنان

 



پروژه ها و اقدامات

                                                               پروژه ها و اقدامات

 

بخشنامه ها


 

فرآیندها

                                                                      فرآیندها                                

 

کارگروه تخصصی

                                                                     

  معرفی اعضاء کارگروه
ردیف
نام و نام خانوادگی سمت
1 آقای دکتر حسن منفرد مدیر پشتیبانی دانشگاه
2 آقای جلال حاجی علی
رئیس اداره تدارکات دانشگاه
3 آقای حمید علیپور

مسئول تدارکات مرکز آموزشی، پژوهشی ودرمانی امام رضا (ع)

4 آقای محمدرضا شاکری

 مسئول تدارکات مرکز آموزشی، پژوهشی ودرمانی قائم (عج)

5 آقای احمدرضا اسدیان
مسئول تدارکات بیمارستان امید
6 آقای رسول ذوالفقاری مسئول تدارکات بیمارستان کامیاب
7 آقای علی خوش گفتار
رئیس امور اداری معاونت بهداشتی

 

  اهداف کارگروه
 1

طراحی واستقرار نظام برنامه ریز خریدهای متناسب با قوانین ومقررات موجود

  2

انتخاب وراه اندازی سامانه جامع خرید تدارکات

3

اتخاذ تصمیم مناسب درخصوص خریدهای کلان دانشگاه با درنظر گرفتن صرفه وصلاح دانشگاه

4

ایجاد بستری مناسب جهت خریدهای اینترنتی ورفتن به سمت انبارهای مجازی

5

تدوین برنامه آموزشی با همکاری اداره آموزش دانشگاه برای تمامی کارپردازان شاغل دانشگاه

6

تدوین راهکارهای مناسب در خصوص صدور وتائید امضای الکترونیکی در سندهای کارپردازی

 7

تدوین راهکارهای مناسب در راستای رفع چالشهای موجود بین واحدهای کارپردازی وحسابداری

 8

ایجاد بستر سامانه الکترونیکی دولت

 

  صورتجلسات
 1 صورت جلسه اول
2

صورت جلسه دوم



 

 

 
 
 
 

منو اصلي