اداره تداركات-صفحه اصلي

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 



  

 

معرفی اداره

 

معرفی اداره تدارکات دانشگاه

 

خرید و تدارکات یکی از قدیمی ترین فعالیتهای سازمانها برای دستیابی به اهداف است. مقصود از خرید، تنها برآوردن نیازمندیها نیست، بلکه هدف از خرید، دستیابی به اقلام مورد نیاز ، طبق زمانبندی و کیفیت مورد نیاز است.

اهمیت دیگر فرآیندهای خرید و تدارکات از آنجا ناشی می شود که خرید و تدارکات در رابطه مستمر و دائمی با تمامی بخشهای سازمان، از جمله: مالی، انبارداری، پرسنلی، تولید، تعمیر و نگهداری، طراحی و تحقیق و توسعه، مهندسی و ... بوده، رابطه کاری کم و بیش فعالی با تمامی ارکان سازمان دارد.

  بخش خرید و تدارکات از فرآیند تهیه تا توزیع کامل تجهیزات و ملزومات و خدمات پس از فروش را در بر میگیرد .

  هدف:

هدف اصلی این واحد مدیریت خرید است و عملکرد صحیح آن باعث پیشرفت سازمان در جهت مطلوب می باشد. تلاش کلیه همکاران این واحد انجام فرآیند خرید به نحو مطلوب با در نظر گرفتن ۵ اصل (کیفیت مطلوب، مقدار مناسب، قیمت مناسب، منبع مناسب و زمان مناسب) می‌باشد.

وظایف:

۱) پیش بینی خرید اقلام مصرفی و غیر مصرفی مورد نیاز ستادی و واحدهای تابعه بر اساس اعتبارات تخصیص یافته

2)  فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب جهت استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

3)  تهیه بانک اطلاعات از فروشندگان اداره تدارکات 

4)  سرعت عمل و دقت نظر و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی وپیش بینی نشده

5)  شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبرد آن با هماهنگی مقام

6) مدیریت خرید، جهت بهره وری و کاهش هدر رفت اعتبارات و موجودی ها در انبار سازمان

7) بهبود و توسعه سیاست ها و روش های خرید جهت رسیدن به اهداف با کمترین بهای ممکن

8) برقراری روابط مداوم و سالم با فروشندگان جهت خرید عاقلانه و رقابتی

9) آموزش اصول وروشهای فرآیند خرید کالا  به کارپردازان واحدهای تابعه

10) برگزاری استعلام بهای خرید کالا پس از تأمین اعتبار

11) تشخیص و تعیین مبلغ  تنخواه گردان جهت کارپردازان حوزه ستادی

12) بررسی اسناد مربوط به خرید و تطبیق با آئین نامه مالی معاملاتی دانشگاه

13) برنامه ریزی و هماهنگی تهیه کالاها، ملزومات و وسایل موردنیاز واحدهای ذیربط

14) مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه مدیریت خدمات پشتیبانی

15) تهیه و ثبت فرم های مالیاتی جهت ارائه به اداره امور مالیات

1۶) برنامه ریزی، نظارت و مدیریت بر هزینه های انرژی و ارایه راهکارهای کاهش هزینه

1۷) مشارکت در تدوین شاخص ها و چک لیست های نظارتی واحدهای تابعه

1۸) تهیه بانک اطلاعاتی پرسنل تدارکات واحدهای تابعه