انعکاس رسانه - خبر
برگزاری کارگاه آموزشی مروری بر ضوابط و دستورالعمل های توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی و سامانه های مرتبط
کارگاه آموزشی مروری بر ضوابط و دستورالعمل های توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی و سامانه های مرتبط با آن ویژه مسئولین فنی شرکتهای توزیعی و واحدهای صنفی به همت مدیریت نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه و با همکاری پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه پزشکی مشهد: مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه در خصوص اهداف برگزاری این کارگاه دو روزه اظهار داشت: نظر به ابلاغ دستورالعمل جدید توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی و همچنین لزوم بروزرسانی دانش مسئولین فنی شاغل در شرکت ها و اصناف فعال در حوزه توزیع و فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ کارگاه آموزشی با عنوان "مروری بر ضوابط و دستورالعمل های توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی و سامانه های مرتبط با آن" توسط این مدیریت و با همکاری پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه طی دو دوره در محل پژوهشکده شهید رئیسی و پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه برگزار شد.
مهندس امیر نایب گفت: این کارگاه آموزشی در هر دوره به مدت سه ساعت و همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار و مجموعاً 130 نفر از مسئولین فنی شرکت ها و اصناف در دوره مذکور شرکت نمودند.
وی افزود: با توجه به لزوم تسلط مسئولین فنی شرکت ها بر ضوابط و مقررات جاری در حوزه کاری تخصصی خود؛ آموزش های لازم در زمینه تخصصی کاری مسئولین فنی در این کارگاه به آنها ارائه و ضمن مروری بر ضوابط و مقررات حوزه توزیع و فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی، آخرین دستورالعمل ها و بخش نامههای ابلاغی در این خصوص برای حاضرین تشریح گردید.
مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه خاطر نشان کرد: در همین راستا و با عنایت به الزامی شدن ثبت تمامی اسناد خرید و فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از کالاهای تولید داخل و یا وارداتی در سامانه انبار مجازی، نحوه کار با این سامانه و مدیریت پنل کاربری مسئولین فنی در سامانه انبار مجازی تجهیزات و ملزومات پزشکی به طور کامل آموزش داده شد.
شایان ذکر است: مروری بر دستورالعمل جدید ثبت توزیع کنندگان و عرضه کنندگان تجهیزات پزشکی، نحوه ثبت نام توزیع کنندگان و عرضه کنندگان در سامانه آیمد و الزامات آن، مروری بر انواع استعلامات(قیمت، نوع ارز و ترخیص) در سامانه آیمد، مروری بر الزامات صدور فاکتور و پیش فاکتور، آشنایی با انبار مجازی و نحوه بررسی اسناد توزیعی در آن، و پاسخگویی سوالات مطروحه در دوره آنلاین از جمله مواردی بود که در این کارگاه دو روزه به آن پرداخته شد.

