معاونت توسعه مديريت ، منابع و برنامه ریزی دانشگاه

نشست مسئولان وب سايت هاي واحدهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار شد.

اين نشست پيرو تفاهم نامه منعقد شده ميان روابط عمومي و مديريت آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه با موضوع "انتقال واحد وب سايت به روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مشهد" و همچنين بيان برنامه ها و ارائه راهکارها در راستاي ارتقاء وب سايت ها با حضور مدير آمار وفناوري اطلاعات ‎دانشگاه، مدير روابط عمومي دانشگاه، مشاور و مسئول دفتر رياست و مسئولان وب سايت هاي دانشگاه در تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکي به مدت يک روز برگزار شد.

 دکتر سيد محمود تارا مدير آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه علوم پزشکي مشهد در اين نشست اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهاي پيشرفته دنيا، وب سايتها در اختيار روابط عمومي ها قرار داشته و بيشتر خدمات در بستر وب ارائه مي شود.

 سرپرست وب سايت دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز اظهار داشت: بر اساس آخرين رتبه بندي سيستم ارزيابي وبومتريکس که اواخر بهمن ماه اعلام شد، دانشگاه علوم پزشکي مشهد با يک رتبه ارتقاء جايگاه چهارم را در ميان دانشگاههاي علوم پزشکي کشور به خود اختصاص داد.

 بهروز هاشم نژاد با اشاره به اينکه در سيستم وبومتريکس بیش از20 هزار مرکز دانشگاهی، علمي و تحقيقاتي بر اساس رويت پذيري، تعداد مقالات علمي بارگزاري شده، استناد به مقالات در بستر وب و تعداد صفحات ايندکس شده در موتورهاي جستجو و تعداد لینکهای دریافتی از سایتهای معتبر و مرتبط ، مورد ارزيابي قرار مي گيرند خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکي مشهد جايگاه نهم را در ميان دانشگاههاي کشور و يک هزار و 138 را در  کل دنيا به خود اختصاص داده است.

 وي با تاکيد بر اينکه نوع نگرش مديران ارشد و مياني، نقش موثري بر ارتقاء جايگاه وب سايت دانشگاه دارد خاطر نشان کرد: اميدواريم با همکاري روابط عمومي ها بتوانيم اطلاعات را به صورت طبقه بندي شده گردآوري و در اختيار بازديد کنندگان قرار دهيم.

 دکتر بديعي مشاور و مدير دفتر حوزه رياست دانشگاه علوم پزشکي مشهد نيز در اين نشست به بيان ديدگاه ها و انتظارات در خصوص ارتقاء جايگاه وب سايت دانشگاه پرداخت.

 وی با تاکید بر نقش وب سایت در ارائه خدمات دانشگاه از طریق وب بر لزوم توجه به صفحه اول سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد.

 در پايان نيز مدير روابط عمومي دانشگاه در سخناني به جمع بندي موارد مطرح شده در اين نشست پرداخت و انتظارات روابط عمومی دانشگاه را برای مسئولین وب سایتهای تابعه دانشگاه تشریح کرد.

 وی اظهار داشت:برای رسیدن به سازمانی بر پایه وب باید خدمات اداری دانشگاه از طریق اینترنت در اختیار ذینفعان قرار گیرد که این مهم بدون انجام نیاز سنجی صحیح و فراهم کردن دیگر شرایط امکان پذیر نیست.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ماموریت اصلی دانشگاه آموزش است و تولید و انتشار محتوا یکی از مهمترین مسئولیتهای واحدها در حوزه وب سایت است، گفت:انتظار داریم در سال 1394 بستر سازی مناسبی برای استفاده بهینه از داده‌ها و اطلاعات تولیدشده در واحدهای دانشگاه انجام شود و محتوای تولیدی  در قالب زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اهمیت مدیریت دانش سازمانی گفت: مدیریت دانش سازمانی ، در حقیقت، به توانمندی ها و قابلیت هایی از سازمان در تولید ارزش از دانش اشاره دارد که فناوری در آن نقش پررنگی دارد از همین رو از مسئولین وب سایتها انتظار داریم از طریق وب سایت واحد تحت پوشش در جهت دانش نگاری علمی ، فرایندها، تجربه کارکنان و محتوای تولیدی اقدام نمایند و وب سایت دانشگاه را به آرشیو دیجیتالی کاملی تبدیل کنند.

 گفتني است: در دي ماه سال جاري بر اساس تفاهم نامه منعقد شده ميان روابط عمومي و مديريت آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه، واحد وب سايت به روابط عمومي منتقل شد.

 انتقال مديريت محتوايي وب سايت دانشگاه از مديريت آمار و فناوري اطلاعات به روابط عمومي، برعهده گرفتن مديريت محتوايي و کاربري سيستم هاي مديريت محتوا فعلي وب سايت دانشگاه توسط روابط عمومي، برعهده بودن پشتيباني و نگهداري زيرساخت وب سايت دانشگاه (تجهيزات سخت افزاري، ذخيره سازي، ارتباطات شبکه اي، سيستم عامل و وب سرويس) توسط مديريت آمار و فناوري اطلاعات دانشگاه از جمله موضوعات اين تفاهم نامه به شمار مي رود.