معاونت توسعه مديريت ، منابع و برنامه ریزی دانشگاه

استفاده 7092 نفر از تسهیلات رفاهی مجموعه گهرباران در نوروز 94

استفاده 7092 نفر از تسهیلات رفاهی مجموعه گهرباران در نوروز 94

 

مدير پشتيباني دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به ايجاد پرونده الکترونيکي رفاهي براي تمامي کارکنان دانشگاه اظهار داشت: در نيمه نخست فروردين امسال بيش از هفت هزار نفر از تسهيلات رفاهي مجموعه گهرباران استفاده کردند.

به گزارش وب دا، دکتر حسن منفرد اظهار داشت: در راستای ارائه تسهیلات رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته دانشگاه و نظر به اینکه  متولی  تمامي  امور خدمات رفاهی به کارکنان از جمله تسهیلات رفاهی، اقامتی و سیاحتی ، تفریحی و وام کارکنان در دانشگاههای علوم پزشکی، مدیریت خدمات پشتیبانی است، در ماههای پایانی سال گذشته به اداره رفاه ماموریت داده شد تا نسبت به تهیه "سامانه تسهیلات رفاهی کارکنان"  با هدف ارائه بهتر سرویس های رفاهی  اقدام شود.

 وی خاطر نشان کرد:  اجرای این طرح در مدیریت پشتیبانی دانشگاه با هدف افزایش رضایتمندی  و " ایجاد پرونده الکترونیکی رفاهی برای کلیه کارکنان دانشگاه " انجام شد.

دکتر منفرد از جمله اهداف این سامانه را استفاده از پنل " تسهیلات اقامتی سیاحتی " به منظور بهره مندی کلیه پرسنل شاغل و بازنشسته از خوابگاه ها و امکانات  اقامتی و سیاحتی سایر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور از طریق ارائه معرفی نامه که به سهولت از طریق این سامانه در کوتاه ترین زمان تهیه شده است دانست.

 وی ادامه داد یکی از مهمترین امکانات این سامانه " پنل تسهیلات اقامتی- مجتمع گهرباران ساری" است که این پنل در دوره پیک نوروز 94 اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 مدیر پشتیبانی دانشگاه هدف اصلی از طراحی این سامانه را تامین فرصت برابر ویکسان و دسترسی نام نويسي به کلیه همکاران شاغل و بازنشسته در مراکز و شبکه های زير پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و افزود :سامانه تسهیلات اقامتی به گونه ای طراحی شده است که از ثبت نام همکارانی که در دوره پیک نوروز و تابستان سال گذشته از مجتمع گهرباران استفاده کرده بودند، ممانعت به عمل آورد تا دیگر همکاران امکان استفاده از این تسهیلات را داشته باشند.

 وی گفت: در همین راستا حدود دو هزار و سیصد نفر از همکارانی که در سالهای قبل از این مجتمع استفاده کرده بودند فیلتر شدند که این خود گامی بلند در جهت اجرای عدالت در استفاده از امکانات رفاهی دانشگاه محسوب می شود.

 دکتر منفرد از دیگر مزایای این سامانه در پنل تسهیلات اقامتی و سیاحتی را تهیه گزارش ها و آمارهای دقیق از تعداد پذیرش شدگان در یک بازه زمانی مشخص(پیک و غیر پیک)، تعداد نفرات همراه، تعداد سوئیتهای قابل رزرو و رزرو شده برشمرد.

 مدیر پشتیبانی دانشگاه یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده را عقد تفاهم نامه با یکی از آژانس های مسافرتی و جهانگردی در نوروز 94 دانست که برای اولین بار دریک بازه زمانی فشرده و کوتاه حدود 107 مسافر را در مسیرهای گردشگری وزیارتی جابجا کرد که علاوه بر آن این سفرها با ارائه تسهیلات سفر کارت به همکاران به مبلغ 10 تا 50 میلیون ریال با بازپرداخت سود بانکی 14 درصد  ارائه شد.

 وی یکی دیگر از اهداف "سامانه تسهیلات رفاهی کارکنان" را تکیه بر تجارب سالیان متمادی در حوزه پشتیبانی و امکان شناسایی و تحلیل دقیق نیاز های رفاهی پرسنل برشمرد که زمینه لازم را برای تعیین راهبردها و راهکارها، بهبود کیفیت و افزایش بهره وری ، ارتقاء فرآیند های کاری، تکریم ارباب رجوع، صرفه جویی در وقت، پاسخگویی سریع  و اجرای عدالت در توزیع امکانات رفاهی فراهم می آورد.