۱-تنظیم لیست متقاضیان و ساعات ملاقات با مدیر
۲-برقرار ارتباط تلفنی مدیر مجموعه با داخل و خارج از سازمان
۳-تنظیم وارائه گزارش به مدیر پیرامون مطالب و وقایع مهم روزانه
۴-پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنها برطبق موازین اخلاقی و مقررات اداری
۵-بهبود مدیریت منابع، فرآیندها، روش ها و ارتقای کیفیت خدمات
۶-توسعه فرهنگ کارگروهی و مدیریت مشارکتی
۷-کنترل روند طراحی چرخه آمورش، ارتقا، بازخورد و استفاده از بازخوردهای اطلاعاتی به سیستم جهت اصلاح و بهبود روش ها و رویه ها
۸-ابلاغ دستور مدیر به اشخاص و واحدها ذیربط بر اساس خط مشی تعیین شده سازمان
۹-تفکیک، مرتب نمودن، نگهداری و بایگانی پروندهها، اوراق، نامهها و گزارشها و سایر اسناد مدارک مربوطه در محل های مخصوص پرونده ها و کدگذاری آنها طبق روش تعیین شده
۱۰-پیگیری امور ارجاعی از سوی مدیر و ارائه گزارشات لازم به ایشان
۱۱-خلاصه نمودن گزارشات واصله و ارائه آن برای مطالعه مدیر
۱۲-تفکیک و توزیع نامه ها، گزارشات و سایر و ... بین افراد واحدهای مربوطه از طریق مکاتبات یا به صورت مجازی و یا سیستم مکاتبات بدون کاغذ
۱۳-ابلاغ دستورات صادره سرپرست مربوط به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه برحسب خط مشی تعیین شده و درصورت لزوم پیگیری آنها
۱۴-آماده کردن سوابق و پرونده های مربوط به کمیسیونها و جلسات و سمینارها برای اطلاع و مطالعه قبلی مدیر
۱۵-تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهاو مطلع ساختن مقامات یا افراد شرکت کننده در جلسه
۱۶-پاسخگویی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات انجام درخواستهای متقاضیان و مراجعه کنندگان که تقاضای آن بدون ملاقات یا مقام ذیربط امکان پذیر است.
۱۷-برقراری تماس با وزارتخانه ها، موسسات و ارگانهای دولتی به منظور هماهنگی و تنظیم برنامه ملاقاتها، کنفرانسها و سمینارها
۱۸-دریافت نامه ها، اوراق، پرونده ها و سایر مکاتبات رسیده و ثبت خلاصه مشخصات و جریان آنها در رایانه یا دفاتر مربوط
۱۹-نظارت مستمر در ثبت و ارسال نامه ها
۲۰-درخواست اقلام و وسایل موردنیاز دفتر مدیریت
۲۱-ایجاد محیط ایمن و بهداشتی برای خود و دیگران در محیط کار
۲۲-تهیه آمار و گزارشات مورد نیاز مدیریت با هماهنگی کارشناسان مربوطه
۲۳-انجام امور سایر محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق